TJA adalet nöbetinde: Sorumlular yargılansın
- 09:10 23 Haziran 2026
- Güncel
Pelşin Çetinkaya
ÊLIH - Batman Şifa Bakım Merkezi’nde engelli bireylere yönelik cinsel saldırı, işkence ve kötü muamele iddialarına karşı adalet nöbeti başlatan TJA'lılar, yaşananların münferit değil sistematik olduğunu belirterek, tüm sorumluların açığa çıkarılarak, yargılanmasını istedi.
Êlih’te (Batman) faaliyet yürüten Batman Şifa Bakım Merkezi’nde geçtiğimiz günlerde engelli bireylere yönelik cinsel saldırı, işkence ve kötü muamele yaşandığına dair iddialar ortaya atılmıştı. İddialar sonrasında konuya ilişkin görüntüler de bir bir ortaya çıktı. Konuyla ilgili Cumhuriyet Başsavcılığı soruşurma başlatıldı. Soruşturma kapsamında 16 kişi hakkında tutuklama kararı verilirken, Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı tarafından da konunun araştırılması amacıyla 2 müfettiş görevlendirildi.
Êlîh halkı yaşananları kabul etmeyerek, alanlarda protesto eylemi gerçekleştiriyor. Tevgera Jınen Azad (TJA) öncülüğünde kentte eylemler yapılıyor. TJA, 21 Haziran'da 5 gün sürecek oturma eylemini Batman Adliyesi önünde başlattı. Nöbet eylemine her gün çevre kentlerden de birçok kişi destek amacıyla katılım sağlıyor. Eylem bugün 3’üncü gününde sürüyor.
Nöbet eyleminde olan TJA aktivistleri yaşananların bireysel değil, toplumsal bir sorun olduğunu belirterek, herkesin alanlarda sesini yükseltmesi gerektiğini söyledi.
TJA aktivisti Songül Demir, bakım merkezinde engelli çocuklara yönelik iddialara tepki gösterip, olayın üzerinin örtülmemesi ve tüm sorumluların açığa çıkarılması çağrısında bulundu. Bakım merkezinde yaşananların vahim olduğunu söyleyen Songül Demir, "Bu olayın üzerini kim kapatıyorsa, faillerin ortaya çıkarılmasını kim engelliyorsa, bu suça ortaktır. Çünkü gerçeklerin açığa çıkmasını istemiyorlar. Bu olayların üzeri sürekli örtülüyor, sorumlular devletin arkasına saklanıyor. Buradan açıkça söylüyoruz: Ucu nereye dokunursa dokunsun, bu olayın tüm failleri ortaya çıkarılmalı ve yargı önüne çıkarılmalıdır. Engelli çocuklarımıza, engelli kız çocuklarımıza yönelik böylesi ağır iddialar asla kabul edilemez. Bu kadar vahim bir olayın üstü kapatılmamalıdır.
Bugün yaşanan bu olay bir bakım merkezinde ortaya çıktı; yarın başka çocukların başına gelebilir. Bu nedenle herkesin ses çıkarması, vicdanıyla hareket etmesi gerekiyor. Buradan tüm Batman halkına sesleniyoruz: Herkes kendi vicdanında bu olayı sorgulasın ve adalet talebine sahip çıksın. Tüm halkı dayanışmaya, adalet talebini büyütmeye ve bu faillerin ortaya çıkarılması için güçlü bir ses olmaya çağırıyoruz” dedi.
‘Karanlığın karşısında sessiz kalmıyoruz’
TJA Aktivisti Fatma Tan ise kentte son zamanlarda bu sorunların arttığını belirterek, “Batman’da son yıllarda uyuşturucu, taciz, tecavüz ve çocuklara yönelik şiddet olaylarının giderek arttığını görüyoruz. Kentte yaşanan bu ağır tablo karşısında yetkililerin sessiz kalması kabul edilemez. Çocuklar kayboluyor, çocuklar yaşamını yitiriyor; buna rağmen devletin gerekli adımları atmaması, yaşananları görmezden gelmesi toplumda derin bir öfke ve güvensizlik yaratıyor. Bugün burada oturma eylemi yapıyoruz, çünkü bu karanlık tablonun karşısında sessiz kalmak istemiyoruz. Batman halkının da bu eyleme katılarak sesini daha güçlü çıkarması gerekiyor. Taciz, tecavüz, uyuşturucu ve şüpheli ölümler gibi toplumun vicdanını yaralayan olayların üzeri örtülmemeli; tüm sorumlular açığa çıkarılmalı ve yargı önünde hesap vermelidir” dedi.
'Kirli düzene karşı çıkalım'
Yaşananların yalnızca bugünün değil, yarının da meselesi olduğunu aktaran Fatma Tan, “Eğer bugün sessiz kalınırsa, yarın başka çocuklar da aynı tehlikelerle karşı karşıya kalabilir. Bu nedenle Batman halkını, özellikle de anneleri bu mücadelede ses çıkarmaya, çocukların geleceğine sahip çıkmaya çağırıyoruz. Bizler 5 gün boyunca burada oturma eylemi gerçekleştireceğiz. Tüm halkımızı dayanışmayı büyütmek, adalet talebini yükseltmek ve bu kirli düzen karşısında ortak bir ses olmak için eylem alanına bekliyoruz. Biz bu karanlık olaylara karşıyız. Devletin sorumlularını ortaya çıkarmasını, bu tür olayların üzerinin örtülmemesini ve tüm gerçeklerin açığa çıkarılmasını istiyoruz” diye belirtti.
'Saldırılar sistematik'
TJA aktivisti Gülseren Esen de engelli bireylere yönelik ortaya çıkan istismar ve şiddet iddialarının tesadüf olmadığını, sistematik olduğunu belirterek, “Engelli bireylerin maruz kaldığı tecavüz, işkence ve zulüm tesadüf değil, planlı ve sistematik bir durumdur. Devletin sessizliği de bunun ne kadar örgütlü bir şekilde sürdürüldüğünü gösteriyor. Bugün teknolojinin bu kadar geliştiği, devletin en küçük ayrıntıyı dahi takip edebildiği bir dönemde, devlet denetimindeki bir yerde yaşananlardan haberdar olunmadığını söylemek mümkün değildir. Devletin bilgisi varken sessiz kalınması, bu tür olayların devam etmesine zemin hazırlamaktadır. Ne yazık ki toplumumuzda ve kentlerimizde benzer karanlık tablolar giderek çoğalıyor. Batman’a baktığımızda sokaklarda uyuşturucunun, çürümenin ve toplumsal yozlaşmanın nasıl yaygınlaştığını görebiliyoruz. Gençlerimiz göz göre göre kaybediliyor, halkımıza karşı özel savaş politikaları yürütülüyor. Bu özel savaş politikaları, kimi zaman silahlı çatışmalardan bile daha tehlikeli ve daha yıkıcı sonuçlar yaratıyor” ifadelerini kullandı.
Sessiz kalmayın çağrısı
Sistem eliyle çocukların geleceğinin karartıldığını dile getiren Gülseren Esen, “Bu kadar ağır olaylar karşısında sessiz kalınmamalı. Herkes kendisine şu soruları sormalı: Çocuklarımız neden bu hale geliyor? Neden uyuşturucu, istismar ve yozlaşma bu kadar görünür hale geldi? Neden toplumun geleceği göz göre göre karartılıyor? Eğer inancımızı, kültürümüzü ve toplumsal değerlerimizi doğru bir biçimde yaşatmak istiyorsak, çocuklarımızı, gençlerimizi ve toplumumuzu bu karanlık tablonun içine sürükleyen politikalara karşı ses çıkarmak zorundayız” dedi.







