Kajal Rahmani açlık grevi eylemini sonlandırdı 2026-06-24 16:27:04     HABER MERKEZİ - Sine Kadın Cezaevi’ndeki Kürt aktivist Kajal Rahmani, 18 günün sonunda açlık grevi eylemini sonlandırdı.    Kajal Rahmani, gözaltına alındığı 6 Haziran’da kendisinin ve diğer aile üyelerinin hukuka aykırı biçimde tutuklanması, “güvenlik” güçlerinin gözaltı sırasında sergilediği kötü muamele ve sorgu görevlilerinin aile aleyhine dosya oluşturmak amacıyla baskı uygulaması nedeniyle açlık grevine başladı. Sine Kadın Cezaevinde tutuklu olan Kürt aktivist Kajal Rahmani, 18 günün ardından açlık grevini sonlandırdı.    Kürdistan İnsan Hakları Ağı'nın (KHRN) paylaştığı bilgilere göre, Kajal Rahmani, ciddi sağlık sorunları nedeniyle açlık grevini bitirdi. Kajal Rahmani’nin, kilo kaybettiği, hareket kabiliyetinin azaldığı, tansiyonunun düştüğü, ellerinde titreme görüldüğü ve kalp atış hızının ciddi şekilde yavaşladığı bildirildi. Cezaevi sağlık personelinin, sağlık durumunun kritik seviyeye ulaşması nedeniyle Kajal Rahmani'nin hastaneye sevk edilmesini talep ettiği, ancak İstihbarat Bakanlığı sorgu görevlilerinin buna karşı çıktığı belirtildi.   Bakanlık açıklaması    Edinilen bilgilere göre, Kajal Rahmani’nin ailesi 20 Haziran'da, Kajal Rahmani'nin, eşi İsa Feyzi'nin ve erkek kardeşi Danyal Rahmani'nin hukuki statüsünün açıklığa kavuşturulması ve kendisiyle görüşme izni almak amacıyla Kamyaran Kamu ve Devrim Savcılığı'nın Üçüncü Şubesi'ne başvurdu. Soruşturma hakimi aileye, Kajal Rahmani'nin açlık grevinin İstihbarat Bakanlığı sorgu görevlileri tarafından yapılacak sorgulamayı etkilemeyeceğini, grev sonucu ölmesi durumunda ise yetkililerin sadece ölüm belgesi düzenleyeceğini söyledi.    İsa Feyzi ve Danyal Rahmani'nin tutuklanmalarından bu yana akıbetleri hakkında hiçbir bilgi verilmedi. Her ikisinin de avukatla görüşme ve aile ziyaretleri engellendi. Kamyaran Kamu ve Devrim Savcılığı yetkilileri, Feyzi ve Rahmani’yi "yurtdışındaki muhalif gruplara üyelik" ile suçladı ve haklarında 20 günlük geçici gözaltı kararı çıkarıldığını belirtti.   Edinilen bilgilere göre, 13 Haziran'da Rahmani’nin dört erkek kuzeninin aile evlerine baskın düzenledi ve aile üyelerinin cep telefonlarına el konuldu.    Ailenin Kürdistan'da (hak arayan aileler) üyesi olduğu için sık sık baskılara maruz kaldığı kaydedildi.